tirsdag den 5. maj 2015

Vesterhavets vidunderlighed


Vi startede maj med en tur i sommerhus. Det er balsam for sjælen, for os alle. Søvnen kommer nemmere til lyden af bølgerne, varer længere i den friske luft og gør os alle godt. 
Vi gik ture, både os voksne alene, og jeg fik en dejlig lang tur med den store, for mig selv.
Når jeg er der, bundfælder tingene sig ligesom. Jeg kan slappe af. Vi skal ikke noget, og vejret bestemmer, hvad vi gør. Duften af hav, lyden af bølgerne og lyset er helt specielt. Her kan jeg finde ro indeni og udenpå - gid det kunne fås på recept.
Huset ligger ved Jammerbugten, jeg er bogstavlig talt vokset op der. Somrene i min barndom foregik ved havet, min mor var folkeskolelærer, og dengang havde de faktisk næsten 7 ugers ferie, sammen med os børn. Det var ind i mellem lidt ensomt, men ofte var der børn i husene omkring os, og vi havde en fest i børneflokken.
Idag er vi en 3-4 familier, der kommer i husene som næste generation. Vi kommer med vores børn, de hygger og leger, og vi voksne nyder, at der er selskab både på stranden, i vandet og om aftenen omkring spille-brættet.



Endnu en "hul-ko" kom på snoren.



Strandviolerne blomstrer lige ved stien, på vej ned ad klitten mod havet



Familiens badenymfe og havmand, tog årets første tur i bølgerne. Jeg nød at se på, være fotograf og holde håndklæder. 
Man skal jo gøre det, man er bedst til.

Netop hjemvendt, er jeg mere klar til maj - til foråret, festerne og fornøjelighederne!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du er velkommen til at skrive til mig :-)

Fingenser til Sannah

Sannah har længe ønsket sig en Bølgegenser eller en Høstgenser (Fingenser fra Anett Opheim). Begge dele har jeg tøvet lidt med, for jeg st...