torsdag den 7. maj 2015

Når foråret blænder.

I sidste uge sagde vi farvel til april, og velkommen til maj. Jeg ser frem til, at maj bliver mindre kompliceret og mere præget af de gode dage, end april har været.
Foråret er den sværeste årstid for mig. Samtidig med jeg nyder lysets komme, og havens frodighed, bliver jeg også ramt af sådan en "kan jeg nu nå det hele"-følelse. Uha, ukrudtet vokser hurtigt, og jeg skal have ordnet (alt muligt), og jeg kan da ikke ligge dér under dynen, når der er godt vejr, og haven venter!! Jeg bliver helt træt ved tanken, og det bliver bare sværere at komme ud af sengen. Og så bliver ukrudtet højere.... Og ja, sådan kører det lidt i ring. Samtidig er pollenallergien led i april. 
Alt i alt, er en regnvejrsdag ofte en af de bedre - her hvor jeg er.

Nu skal det ikke forstås sådan, at jeg bare er helt i sort i foråret :-) 
Som alle andre. ser jeg også glæden i de gode ting de sidste uger har bragt: Vi har siddet på vores overdækkede terrasse og spist, frisk fra grillen. Fuglene vækker mig om morgenen og jeg har plantet en masse stedmoderplanter i krukker. Alle frugttræer og -buske skyder og haven lover sommer og solskin. Nogen dage blænder det grønne bare lidt.....

Når jeg kigger på april i billeder, er der sådan lidt April Blues over det:


Her er et sammentræk af nogle af billederne, jeg har lagt på Instagram. Øverst til venstre, er det ganske tydeligt at foråret, trods min tvivl, sniger sig ind i mit klædeskab.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du er velkommen til at skrive til mig :-)

Fingenser til Sannah

Sannah har længe ønsket sig en Bølgegenser eller en Høstgenser (Fingenser fra Anett Opheim). Begge dele har jeg tøvet lidt med, for jeg st...