lørdag den 10. oktober 2015

Strik, som da jeg var barn...

Min mor strikkede rigtig meget i pladegarn. Sådan at forstå, at hun strikkede rigtig meget, og næsten altid i pladegarn. Eller ren angora, i en kvalitet man slet ikke kan få idag.

Nu har hun fundet de opskrifter, hun brugte dengang. Det er de fineste 1970'er modeller,

Så jeg måtte lige prøve, her efter vask og med nåle i, da den ruller i kanterne:


Der er plads til forbedringer :-). Men med lidt tilretninger, bliver det godt. Og med et andet garnmix. Så nu ved jeg, hvad de næste dage også går med.

I skrivende stund, er ham den søde igang med at forberede Vitello Tonnato til vores aftensmad. I aftes forsøgte han for første gang at bage lchf. Det blev til burgerboller, og vi fik de lækreste, utroligt mættende burgere :-) Og bonus er, når børnene også synes det smager godt.
Idag siger han, at vi skal have hvidløgsflûtes til - uhm, jeg glæder mig.

Det er dejligt at have ham hjemme! Og dejligt med godt vejr til starten på efterårsferien.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du er velkommen til at skrive til mig :-)

Fingenser til Sannah

Sannah har længe ønsket sig en Bølgegenser eller en Høstgenser (Fingenser fra Anett Opheim). Begge dele har jeg tøvet lidt med, for jeg st...