torsdag den 24. september 2015

Nordisk mønster - en tunika til mig :-)


Første gang med 4 farver:



Jeg har strikket til mig selv. En lækker sag, som jeg nærmest er flyttet ind i.
Opskriften er fra Nordiske Mønstre 2, som var tillæg til Familie Journalen nr. 8/2015.
Dog ikke i det anbefalede garn - men noget fra lageret. Her er jo garn-købe-stop.

Den blå farve er 2 forskellige tråde, som jeg har købt privat. Den ene er uld, den anden er jeg lidt i tvivl om, da den er sådan lidt elastisk, helt tynd og meget blød. Men når strikkefastheden passer, så er det jo bare at gå igang :-)
Bærestykket er strikket i forskelligt, som jeg også havde liggende. Den sølvfarvede er fra et tørklæde, min svigermor fik for et par år siden, den hvide er to tråde tynd alpaka, og den sorte er den blødeste merinould.

Jeg har lavet ærmerne lidt kortere end i opskriften, da der var samme længde angivet i alle størrelser..... Som om alle har lige lange arme? Ellers nem og let strikket opskrift.


Her på ginen, før montering. Jeg har lidt bredere skuldre end ginen, så det sidder pænere på mig.
Jeg overvejer lidt, om jeg skal pille halsen op, og strikke den højere op med vendestrik, så den kommer til at gå lidt længere op i nakken. Men indtil videre er der jo ikke så koldt, og så går det fint.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du er velkommen til at skrive til mig :-)

Fingenser til Sannah

Sannah har længe ønsket sig en Bølgegenser eller en Høstgenser (Fingenser fra Anett Opheim). Begge dele har jeg tøvet lidt med, for jeg st...