søndag den 13. september 2015

En Hanne Falkenberg model til min mor på hendes 81 års fødselsdag.

Da min mor sidste år fyldte 80år, var jeg lidt på bar bund med gave idéer. Men efter som det er hende der har lært mig at strikke, og min mor selv har strikket det meste af sit liv, blev jeg enig med mig selv om, at hun måtte have hjemmestrik. Mor strikker nemlig ikke meget mere, helbredet er ikke rigtig til det. Men hun blev heldigvis rigtig glad. Og så kom hun også liiige i tanker om et par ting hun godt kunne "ønske" sig.....

Så mor købte dette som kit sidste år, som jeg lovede at strikke. Det er Hanne Falkenbergs Dacapo.
Jeg må med skam erkende, at det har taget meget lang tid, og jakken har været nedprioriteret i forhold til andet sjovere strik.
Resultatet er så helt fantastisk!

Klar til aflevering. Den grønne farve er ikke helt korrekt gengivet her, men det er den på nederste billede.


Men hold nu op, hvor har jeg synes det var kedeligt med alt det ret strik. Og garnet var så støvet, og fuldt af fnuller og strå, at jeg fik det ene nyseanfald efter det andet -

Før montering og vask... Og så lige med min LC-kæde på Ginen :-)

Her er farven til gengæld helt tydelig:


Og sidste billede er fra sidste år -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du er velkommen til at skrive til mig :-)

Fingenser til Sannah

Sannah har længe ønsket sig en Bølgegenser eller en Høstgenser (Fingenser fra Anett Opheim). Begge dele har jeg tøvet lidt med, for jeg st...