tirsdag den 1. september 2015

Undskyld, må jeg godt få det bedre?

Jeg kom hjem efter 6 dage i Island igår. En rejse, som har været planlagt og jeg har glædet mig til meget længe.

Der var generalforsamling i Ladies Circle International, og som medlem i Ladies Circle her i Danmark, var jeg også inviteret. Jeg har aldrig deltaget i andet end vores egne generalforsamlinger i Ladies Circle Danmark, men fik her muligheden for at opleve både mødet, festerne omkring mødet og Akureyri i nord, da jeg har en veninde som bor i byen. Hafdis, som ligenu er præsident for Ladies Circle Island, var medlem i vores klub i Århus i 2011-2012, da hun var på efteruddannelse på Århus Universitet, og havde hele familien med til Århus.

Hafdis, hendes mand Jon og deres døtre Soley og Sunna åbnede deres hjem for Malene (min rejsebuddy) og mig, og gjorde det derved muligt for mig at deltage, selvom midlerne er begrænsede i vores hjem. Vi blev installeret i hvert sit værelse - luksus, luksus - og har set så meget af omegnen, at vi er totalt forelskede i landet nu.

Jeg havde en fantastisk tur!

Men, så kommer det underlige....
Det kan være helt svært at fortælle om, fordi jeg ved at mange tænker: "Hvordan kan du tage på sådan en rejse, men ikke passe et arbejde?" Og jeg kan sagtens se berettigelsen i spørgsmålet.

Det er bare sådan, at jeg ikke rejser mig en dag, lige som man gør efter et brækket ben, og siger: "Sådan - så er det ovre! Nu er jeg klar igen".

Det tager tid at få det bedre. Det tager tid at finde de nye grænser, for min formåen. Og så kan man jo heller ikke se hverken på billederne eller mine opdateringer på facebook og instagram, at jeg har sovet 10 timer næsten hver nat og som Malene sagde: "Hvis vi sætter tempoet ned, så går vi baglæns" - Vi har VIRKELIG taget det stille og roligt og nydt det. Og min rejsemakker var da bestemt også det bedste valg, fordi hun selv har været gennem stress-møllen, og nu er flexjobber. Så der blev kun mødt forståelse, når jeg blev lidt blank i udtrykket.

Jeg føler næsten, at jeg skal undskylde, når jeg laver noget der er sjovt for mig. Og det er ikke fair! At være med i Ladies Circle, giver mig mindst lige så meget god energi tilbage, som jeg bruger på det. De piger jeg har der, har stået ved min side, hele vejen gennem det her forløb.
At rejse ud i verden og opleve noget nyt (i stille og roligt tempo), giver mig så meget med hjem, på alle konti, at det er en kæmpe "straf" ikke at kunne det.
Derfor holder jeg fast, og tager afsted, på trods af at det selvfølgelig går ud over min familie - jeg er jo ikke hjemme, når jeg ikke er hjemme. Derud over klarer de sig nu absolut udemærket uden mig i huset. Måske får de også en pause fra mors sygdom? Det er da i alt fald sundt nok for dem, at savne mig lidt :-)

Hvorom alting er, så er jeg tanket op til et stykke tid nu. Jeg glædes ved at føle, at det går fremad. Næste skridt er at finde et job, hvor jeg kan bruge mine kompetencer, uden at overbruge mig selv.

Så, nu igang med resten af dagen - tak fordi du læste med.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du er velkommen til at skrive til mig :-)

Fingenser til Sannah

Sannah har længe ønsket sig en Bølgegenser eller en Høstgenser (Fingenser fra Anett Opheim). Begge dele har jeg tøvet lidt med, for jeg st...