søndag den 19. juli 2015

Sommer(?)ferien er slut.

Hvor blev sommervejret af? Vi har lige haft 2 skønne, omend forholdsvis kølige, uger i sommerhus ved vesterhavet. Ikke mange timers solbadning, var der vejr til. Masser af strik og masser af læsning og et par ture ud i det blå. Den obligatoriske dag i Fårup Sommerland, og stegte rødspætter frisk fra "Æ hav" fik vi dog med.
Men, aldrig er jeg kommet hjem fra sommerferie med så bleg hud og så meget færdig strik.

Nu kan jeg så fortsætte her hjemme, for strikkevejret er da lige så fint her! 

Næste projekt, i ren alpakka fra Drops. Pind 3, og med udgangspunkt i opskriften til trøjen på billedet. Den bliver med nogle ændringer - jeg synes originalen er lidt for kedelig.
Haven har ikke været vild med at vi forlod den. Ærterne har ikke givet så meget som jeg havde håbet og jordbærene har helt klart også manglet vand og varme. Ikke engang græsset har givet den rigtig gas. Der var solbær til et enkelt glas marmelade, ærter til 5 minutters ærte-guflen og et par kirsebær havde solsorten også levnet til os. Og selvom det regner, skal der vist vandes alligevel? Underligt sommervejr.
Selvom det ikke er mig der skal starte job igen i morgen, kunne jeg nu godt ønske os en uge sydpå - eller bare en uge med sommer-bade-sol-ferie, til at få sådan rigtigt ladet op. Børnene sidder ved hver sin skærm, efter 2 uger med alt for lidt net-forbindelse, dørene er lukket ud til haven og vi drikker varm te - ikke iste eller iskaffe, som jeg ellers foretrækker.

De næste uger kan vi dobbelt-vente: På børnenes far kommer hjem fra job, og sommeren kommer fra hvor den nu gemmer sig.....

Heldigvis er strikketøjet glimrende til vente-tid.

Go' ferie, til dig, der skal på ferie nu :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du er velkommen til at skrive til mig :-)

Fingenser til Sannah

Sannah har længe ønsket sig en Bølgegenser eller en Høstgenser (Fingenser fra Anett Opheim). Begge dele har jeg tøvet lidt med, for jeg st...