søndag den 26. juli 2015

Slut med energi-udsving! (??)

At min mand kan blive ved med at bakke op omkring mig, fylder mig med taknemmelighed og ydmyghed. Han står i skrivende stund i køkkenet, og laver mad, som gerne skulle hjælpe min helbredelse. Han er vild med at lave mad. Det er mit held. Så nu får jeg lækker mad, som ikke kun giver velbehag at spise, men også gerne skulle give indre optimisme.

Efter nogen søgen omkring mad som medicin, er jeg nået frem til de retningslinier, som nu skal prøves. 

I 2010 var jeg igang med stenalderkost og candida-bekæmpende homøopatisk medicin, kombineret med akupunktur og zoneterapi. Målet var dengang, at lindre min allergi, som synes at blive værre og værre for hvert år. Det var til dels en succes. Jeg har aldrig lagt medicinen, da den trods alt både er nemmere og billigere - og desværre også absolut er det, der virker bedst.
Men jeg husker nu fint, hvor meget krudt der blev brugt på at spise kedelig mad, og forsage alle raffinerede produkter, mælkeprodukter, mel og svinekød.... Hold nu fast, det var besværligt. Især med to forholdsvis små børn i familien.
Så derfor har det været vigtigt at finde en løsning, som vi alle kan acceptere. Især, da jeg jo desværre ikke altid har de kræfter der skal til, for at stable et lækkert måltid på benene til aften.

Vi prøver derfor nu, at leve med Low Carb High Fat kost. Vi kommer ikke til at gå i ekstremer, og da slet ikke børnene. Og er vi ude, så spiser vi som altid, det der bliver serveret.

Mit håb er, at det giver et boost til mit immunforsvar, og at der så kommer mere ro i kroppen, bedre søvn, mere energi og generelt bare mere overskud. Bonus vil så være, hvis der også kan ryge nogle kilo - det trænger der som bekendt til. Så her er startet en ny æra: Slik, sukker og sodavand er væk fra indkøbslisten, erstattet af smør, fløde og masser af grøntsager. Og det er til stor fornøjelse, for vores madglade familie. Vores søn trænger også til et boost, en omgang penicillin har slået hans system ud, så han er meget mere positiv, end jeg havde regnet med.

Lige om lidt, skal jeg spise ovnbagt laks med blomkålsris (stegt i smør, med hvidløg og chili), broccoli og hjemmelavet bearnaise - uhm, det er lækkert!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du er velkommen til at skrive til mig :-)

Fingenser til Sannah

Sannah har længe ønsket sig en Bølgegenser eller en Høstgenser (Fingenser fra Anett Opheim). Begge dele har jeg tøvet lidt med, for jeg st...