fredag den 27. marts 2015

Pengene og Udbrændtheden

Mere om udbrændtheden.

Nogle har læst mit tidligere indlæg, hvor jeg skriver om at være her hvor jeg er. Tak for jeres søde ord og kommentarer.

Der ER en langvarig process.

Jeg ser det, som jeg er heldig, ikke at være afhængig af det offentlige system. Havde jeg været det, havde vi som familie, haft mange flere udfordringer! Jeg har selvfølgelig været tilbudt og modtaget hjælp fra Jobcenteret, har modtaget Sygedagpenge, og har været i arbejdsprøvning af to omgange. Sidste forløb startede i november 2013, og skulle være fortsat indtil juli 2014 - men blev afbrudt da jeg ikke kunne imødekomme kommunens krav om at øge mit timetal med 30 minutter om ugen. Læge, Psykoterapeuten og Morten gik ind og sagde stop i februar 2014, og så lukkede kommunen kassen. Kontanthjælp kan jeg ikke få, jeg er jo godt gift og vi har hus og et halvt sommerhus.

Men jeg får hjælp!

Jeg er også heldig med, at jeg i sin tid tegnede en forsikring mod tab af erhvervsevne via min pensionsordning i Bankpension. Det er den der holder os ovenvande økonomisk, med hvad der nogenlunde svarer til dagpengesatsen - knapt nok. Cirka en gang om året, er jeg indkaldt til en samtale hos en uvildig psykiater, som tester mig og taler med mig, og laver en vurdering til Bankpension, som så er der deres grundlag for fortsættelse af udbetalingerne. Indtil videre har jeg været hos psykiateren to gange, den første gang fik jeg selv udleveret hans skriftlige vurdering, hele 12 sider! Jeg kunne kende det meste, og blev også lidt forskrækket, for det er både godt og ikke særlig rart, at få ridset op hvor den er gal, med så klare ord.
Det er også hos psykiateren jeg har fået diagnosen Udbrændt. Det er ikke en officiel diagnose i Danmark, hvilket gjorde den svær at håndtere for min sagsbehandler, men i Sverige er den fuldt anerkendt.
Sidste gang jeg var hos psykiateren, kunne vi heldigvis se fremgang. En lille bitte smule. Jeg vil SÅ gerne, at det går fremad. Jeg forsøger at huske mig selv på, at det tager lang tid, og alt foregår med små små skridt. Og jeg forsøger at acceptere, at stort set alt aktivitet, giver en "regning". Også det sjove. Så jeg forsøger at holde mig til det sjove, så er det nemmere at tage nogle dage i sengen bagefter.



31/1 2016 har jeg modtaget udbetalinger fra Bankpension i 3 år, og så skal min generelle arbejdsevne testes. Så må vi se. Hvis jeg bare er 51% arbejdsdygtig, mister jeg udbetalingerne, og så skal vi sørme igang med at gen-tænke vores tilværelse.

Så jeg forsøger at arbejde lidt ind imellem, men mere om det en anden dag.

Nu er jeg nemlig klar til en lille lur, før Morten kommer hjem og vi skal fredags-hygge.


Billedresultat for hjerte

Fingenser til Sannah

Sannah har længe ønsket sig en Bølgegenser eller en Høstgenser (Fingenser fra Anett Opheim). Begge dele har jeg tøvet lidt med, for jeg st...