onsdag den 25. marts 2015

"Striber" en opskrift af Rachel Søgaard, fra bogen Mange Masker.


Striber undervejs...

Sjovt selv at lave farveskift.




Bailey, vores Maine Coon arve-kat, er lidt speciel. Tit virker det som om hun resonerer, at når mine hænder er optaget af strikkepindende, så må kærligheden kastes over noget andet. Og strikketøjet må jo være godt, når jeg nu bruger så meget tid på det. Hun er i det hele taget glad for at ligge i vores tøj og især hjemmestrikket - som alle andre katte.

Men, det som det skal handle om kommer her:

Striber, fra bogen Mange Masker.

Flot flot trøje, jeg har brugt den originale blå cotton-wool fra opskriften, for den havde jeg en masse af stående på en cone. Striberne i originalen er strikket med farveskiftegarn, men jeg havde så mange rester i tynd uld, som jeg har brugt i stedet for. Det fungerer fint.
Opskriften er jeg desværre ikke vild med. Jeg valgte at strikke den i en (for mig) ret stor størrelse, da jeg ikke er vild med at have noget tætsiddende om maven. Desværre er den så stor i halsen nu, at den glider ned over mine skuldre, og slet slet ikke passer mig, eller andre jeg kender, ØV. Jeg har fundet en løsning, men skal lige ud over skuffelsen, før jeg tager den i hænderne igen.

Det færdige resultat er her:












Fingenser til Sannah

Sannah har længe ønsket sig en Bølgegenser eller en Høstgenser (Fingenser fra Anett Opheim). Begge dele har jeg tøvet lidt med, for jeg st...