fredag den 27. marts 2015

Still Light Tunic - Finsk design-lækkerhed.

Denne lækre sag, har fået mig overbevist om at jeg godt kan bruge uld, ind mod huden. Jeg har altid frygtet det ville kradse, men denne er bare dejlig på den fede måde. Den er varm, den er blød, den har en fed farve og kamuflerer deller på den rigtige måde.
Den er bare RIGTIG.


Her er søster Iben model.

Opskriften er af en finsk designer Veera Välimäki, købt på Ravelry.com. Jeg har strikket en størrelse mindre end jeg normalt gør til mig selv, og for at kompensere for at garnet er lige tykt nok, Den har en lækker overflade, men er måske lige tung nok - den har det med at blive længere i brug.

Farven er lidt misvisende på de øverste billeder, men det nederste viser den bedre.

Jeg ved ikke hvad jeg gør galt med det lys der, men det bedste camera, er altså det i min telefon....


Her kommer en mere rigtig gengivelse af farven. Jeg er vild med farvespillet i denne tweed, og skal have fat i noget mere.... Først skal der lige ryddes ud i lageret.


Fingenser til Sannah

Sannah har længe ønsket sig en Bølgegenser eller en Høstgenser (Fingenser fra Anett Opheim). Begge dele har jeg tøvet lidt med, for jeg st...