onsdag den 25. marts 2015

Jeg skal da også ha' en....

HØSTJAKKEN fra Pickles har ikke været til at komme udenom i strikke-nørde-universerne, hvor jeg færdes. Der er rigtig mange af den norske strikjakke derude i verden, men den er også bare super tiltalende. Og så er der jo den kæmpe fordel ved strik, at jeg kan lave den i lige den længde, der passer mig.

Her er min: 


Det vil sige, den er på vej......


Jeg strikker den i 2 tråde tynd uld og en tråd Drops Alpakka. Farven er pudder, mega svær at gengive ordentligt via camera på mobilen. Men den bliver fin, det er jeg sikker på! Den kommer til at passe til de sko jeg købte sidste forår en dag, hvor jeg havde besluttet mig for at udfordre mig selv lidt... Og købte disse:


Jeg er slet ikke til bling-bling og tror aldrig før jeg har ejet noget i den farve! Men, de var med i Finland i sommerferien, og der var vejret til rigtige sko - så de blev gået til. Og nu får jeg snart en jakke til.

Opskriften har jeg fra Maries Idéer nr. 3 fra juli 2014 se evt.  www.mariesideer.dk

Fingenser til Sannah

Sannah har længe ønsket sig en Bølgegenser eller en Høstgenser (Fingenser fra Anett Opheim). Begge dele har jeg tøvet lidt med, for jeg st...