mandag den 3. november 2014

Kunsthåndværkermarked på Rudolf Steiner Skolen i Skanderborg

Mandag i sidste uge, blev jeg inviteret til at udstille på Kunsthåndværkermarked. Meget beæret, gik jeg igang med at skrive til de piger jeg tidligere har strikket til, for at spørge om jeg måtte låne :-)
Det måtte jeg heldigvis gerne, så der kom pakker både fra København og Malling, fantastisk.
Steiner Skolens flotte sal, var en super god ramme omkring markedet, men jeg kunne godt se, at jeg ville få lidt for lidt, til at det kunne komme til at ligne noget.
Jeg fik lokket Tina med. Tina er min fætters hustru, hun har firmaet Guld & Grønne Skove og er bare super dygtig! Hun kom med masser af fine gamle ting, lidt blomster og sit kreative blik, og fik lavet den flotteste udstilling til os:
Her kjolen, lånt af min mor og Christinas poncho.

Udsigten fra strikkestolen igår, søndag.

Husløg i smukke kopper, luksusgarner på cones.

Smukke sart rosa roser med eucalyptusgrene - uhmm, det duftede skønt!

Opsats med husløg.

Lidt stemningsbilleder :-)

Lidt garn og de flotteste påfuglefjer.



Jeg havde en skøn weekend. Selskabet var udsøgt, sikke en snak sådan en flok kreative damer kan få! Helena fra madebyme-helena.blogspot.com var også med med fine tasker og hendes grafiske tegninger - og selvom jeg ikke fik en eneste bestilling, så var det alligevel en god oplevelse. Jeg kunne vist godt være gået hjem med en kjole i ordrebogen, men jeg var ærlig og sagde til kvinden, at med hendes figur, ville hun aldrig blive glad for den model. Måske var det dumt, det ved jeg ikke? Men jeg har det godt med, at have været ærlig. Måske vender hun tilbage en anden dag.... det kan jeg da håbe.

I sidste uge blev jeg i samme anledning ejer af "Alfonso", den nye mand i huset. Han er helt perfekt - højden kan indstilles, så han er til at arbejde med, der er lige et hint af sixpack, og han er ALTID tavs. Ja, ja, det er min nye gine - dvs. mande-gine, hvad hedder det egentlig?
Han er døbt Alfonso. Og har også fået et kvindeligt modspil, som endnu ikke har fået navn - tænker det må blive fint med strejf af fransk: Josefín?

Og ovenpå al den aktivitet, og ikke mindst den kæmpe oprydning jeg har været igennem idag, er jeg godt brugt. Alligevel håber jeg nu, at jeg bliver inviteret igen næste gang der skal være Kunsthåndværkermarked.

Du kan følge Tina på instagram: guldskov
Og Helena: Helenasolskin

Fingenser til Sannah

Sannah har længe ønsket sig en Bølgegenser eller en Høstgenser (Fingenser fra Anett Opheim). Begge dele har jeg tøvet lidt med, for jeg st...