torsdag den 23. oktober 2014

En efterårs-torsdag.


Vores æbletræ en solbeskinnet efterårsdag

Sådan et vejr kan man godt længes lidt efter idag - ikke?
Det er lidt gråt, småkoldt og rengvejr idag. Ikke sådan rigtig koldt og ikke sådan rigtigt regnvejr - men luften er ligesom våd. Efteråret er ved at bekende kulør, synes jeg. 
Æblerne sidder stadig flot på vores æbletræ, de har smukke farver, og jeg ved de smager super godt. 
Hvor det ærgrer mig, jeg ikke kan nå dem!

I sidste weekend fik Morten ryddet drivhuset og jeg fik plantet alle vores jordbærplanter ud i et højbed. Vi er så heldige ikke at have ret mange dræbersnegle (i år har jeg set max. 10), så vi har vores grøntsager og lækkerier i haven for os selv, i alt fald indtil videre. Vi skal have nye jordbærplanter ind i tagrenderne til foråret, men nu er det tid til at drivhuset overgår til sin vinterfunktion, nemlig vinteropbevaring for krukker og havemøbler.

For første gang i mange år, er jeg så småt begyndt at overveje julegaverne allerede.
Ikke sådan mange overvejelser, men må hellere advare om, at regner du med at modtage en julegave fra mig i år, er sandsynligheden for at det bliver noget hjemmelavet ret stor.
Så kan du jo selv vælge, om du vil tage det som et løfte eller en trussel!

Jeg har fundet en opskrift på nogle fine filtede hjerter på retvrang.dk, hvor jeg også har lånt billedet:


Opskriften er til fri afbenyttelse, og du finder den her: http://retvrang.dk/hjerte-filtet.html, hvis du også skulle få lyst.

Ha' en dejlig torsdag -

Fingenser til Sannah

Sannah har længe ønsket sig en Bølgegenser eller en Høstgenser (Fingenser fra Anett Opheim). Begge dele har jeg tøvet lidt med, for jeg st...