mandag den 29. september 2014

Færdigt arbejde!

Endelig færdig! Og alligevel sådan næste nostalgisk da den sidste boble skulle strikkes. Det var et stort arbejde på pind 3, men resultatet er blevet godt, den er super lækker. Og garnet er blødt og dejligt - det kradser ikke, heller ikke mod min hals, som ellers hurtigt lader sig irritere.

Sømandstrøjen til Morten blev færdig, lige som det blev koldt, det passede jo perfekt. Den passer bare ikke lige manden, så hermed er den lagt i "hvad skal jeg så finde på med den"-bunken.... Jeg kan faktisk godt selv passe den, men jeg er ikke så super smart i den; pænt sagt er jeg bare lige lidt for kort og rund til modellen.




Det hemmelige projekt, som var en Annette Danielsen kjole "No. 1", har været færdig et stykke tid, men en hemmelighed er jo kun hemmelig, hvis man ikke fortæller den til nogen. Her er den strikket i Geilsk uld og den sorte under armene er Geilsk tweed, begge dele købt på uldfestival i Saltum i foråret. 

Kjolen var en fødselsdagsgave til min mor, som blev 80år den 15. september, her kan I se den på - hun blev
heldigvis rigtig glad for den :-) Når så jeg også er glad for resultatet, så er det en fed fornemmelse at give sit håndværk som gave.

Nu er jeg igen igang med en en model til Morten, vi blev begge to så skuffede over at sømandstrøjen ikke sad ordentligt på ham. Nu prøver jeg denne:


Originalgarnet i opskriften er noget Järbo, som jeg ikke kender, og som er 50% akryl, og det er jeg ikke vild med. Men i erkendelse af, at Morten jo bruger sine sweatre, strikker jeg den i strømpegarn af den lækre slags, og håber på at de 20% kunststof der er deri, kan hjælpe med at holde formen på arbejdet.


Og så er der altid en ting der ligger, fordi hovedet er fuldt af idéer, og hænderne ikke kan følge med. Jeg har en idé om, at denne skal blive til en let jakke/cardigan med noget skind og noget, men det tager jo 100 år at strikke en jakke med 90 cm's længde på ryggen! Her sneg Bailey sig til en lur på mit strikketøj, hun har det med at tr,o at jeg ikke ser hun gør det. Ind imellem er jeg bare for nem, og lader hende blive i troen.



God efterårs-solskins-mandag fra Strikkeren :-)

Fingenser til Sannah

Sannah har længe ønsket sig en Bølgegenser eller en Høstgenser (Fingenser fra Anett Opheim). Begge dele har jeg tøvet lidt med, for jeg st...