torsdag den 17. maj 2018

Ny TuriStrik Opskrift: 4kant Poncho.




Denne er strikket i Islandsk pladegarn. Pladegarn er det garn, min mor strikkede af i 80'erne og som jeg lærte at strikke i. Det er ikke det nemmeste for en nybegynder, men når man først er holdt op med at stramme garnet, så er det dejligt at arbejde med. Garnet kan splejses, så det er godt for os, der synes montering er kedeligt.

Om modellen:
Størrelse: Onesize.
Garn: råhvid Pladegarn
Forbrug: 600g
Tilbehør: 120cm lædersnøre og to kaninpels pompon'er i mørk brun.
Pinde: Rundpind 5½ i 60 og 80 cm

Strikket oppefra og ned, som en firkant.  Halsen er lavet så stor, at der kan være et tørklæde under. Det tog ca. en uge at strikke den.
Resultat: Tilfreds. Den er fantastisk varm, og bliver perfekt på terassen en sommeraften. Det fungerer rigtig godt at der kan være et tørklæde i halsen, da jeg synes garnet godt kan kradse lidt.

Mål:
Længde: 65cm, incl. 8cm halskrave.
Skuldre: 104cm
Omkreds for neden: 228cm

Opskriften kommer snart på Ravelry under profilen TuriStrik.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du er velkommen til at skrive til mig :-)

Fingenser til Sannah

Sannah har længe ønsket sig en Bølgegenser eller en Høstgenser (Fingenser fra Anett Opheim). Begge dele har jeg tøvet lidt med, for jeg st...