onsdag den 25. oktober 2017

Det er blevet sokke-vejr

Jeg går oftest direkte fra sandaler til uldne sokker, her i efteråret. Bare tæer er favoritten, men uldstrømper er næsten lige så godt. Og selvfølgelig helst hjemmestrikkede - jeg har ikke andet.

Ved gennemgang af beholdningen, som svinder kraftigt efter Sannah er blevet samme størrelse som mig, måtte jeg igang. 2 par er færdige og taget i brug, endnu et par blev til Birthe og par nr. 4 er igang...

I sommer ryddede jeg op i garn og stof, og fik samlet alt mit strømpegarn i en kasse - jeg kan se der er til mange timers strik. Og sjovt nok kan jeg stadig finde på at købe nyt...???

Sådan blev de: Alle frit efter opskrifter i Bitta Mikkelborgs bog om emnet.

Arwetta fra Filcolana er favoritten til sokker. Den skrå overskæring til rib fortsætter rundt om benet, det giver en ret sjov effekt.

Jeg strikker helst fra tåen op, så jeg vendte diagrammet på hovedet. Det gav et par skønhedsfejl, som sikkert kun jeg selv kan se, og jeg kan leve med dem
Disse er strikket i Arwetta og noget der lå uden banderole, jeg tror der er Nordlys fra Viking garn. 

Tak for besøget på denne regnvejrs-efterårsdag, som indbyder til strik og kaffe i sofaen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du er velkommen til at skrive til mig :-)

Fingenser til Sannah

Sannah har længe ønsket sig en Bølgegenser eller en Høstgenser (Fingenser fra Anett Opheim). Begge dele har jeg tøvet lidt med, for jeg st...