torsdag den 17. maj 2018

Alloy Shawl -

Sjalet her er vist mere en mellemting mellem et sjal og et tørklæde, hvilket man har et engelsk ord for: Cowl.


Jeg har teststrikket opskriften for Indrid Bloss. Vi har aldrig mødt hinanden før, men jeg så hun søgte teststrikkere i en af de utallige strikke-grupper jeg er med i på Facebook.


Jeg har strikket den store model. Der er 2 versioner i opskriften.
Det måler 250cm fra spids til spids og 26cm hvor det er bredest.



Teknikken med "mågerne der flyver" havde jeg aldrig set før. Det var det, der fik mig til at hoppe på testen - men hvor var jeg lige ved at stå af igen, da jeg så at sjalet starter med en I-cord på over 400 pinde... Men det giver et flot finish, og superflot resultat.



Garnet er Alegria fra Manos del Uruguay. Vi har lavet et kit med garn og opskrift på Netgarn.dk.

Gå videre til Strikkekittet her

Mere om Ingrid og hendes designs ser du på Ravelry.com her

Link til billeder og snak om sjalet på Facebook finder du her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du er velkommen til at skrive til mig :-)

Fingenser til Sannah

Sannah har længe ønsket sig en Bølgegenser eller en Høstgenser (Fingenser fra Anett Opheim). Begge dele har jeg tøvet lidt med, for jeg st...