mandag den 2. maj 2016

Hæklerier :-)

Engang i mellem hækler jeg lidt. Det er bestemt ikke min stærke side! Et kursus ville være fantastisk, og jeg har da også en aftale med en veninde om, at hun skal lære mig det - men tålmodigheden er for kort, og jeg smutter altid tilbage til mine strikkepinde.

Nu hvor der er garnkøbestop i 2016 (og jeg kun har brudt det to gange!), så er der efterhånden en del rester der ligger og forstyrrer blikket. Og bomuldsrester er gode til klude, og klude er det nye sort i øko-idealisternes verden. For mig handler det mere om at få brugt resterne til noget fornuftigt. Vi har alligevel aldrig brugt engangs-klude. Så er der bonus for miljøet, kan det kun glæde mig!

Det bliver til sådan noget grams her:


Og i brug:


Jeg har siden da, lært at lave magiske knuder, så der er ikke bliver så grimme overgange.... 


Læg mærke til den fede detalje man kan lave med stroppen, den er jeg ret vild med.



Og nu er der endnu et gæstehåndklæde på vej:



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du er velkommen til at skrive til mig :-)

Fingenser til Sannah

Sannah har længe ønsket sig en Bølgegenser eller en Høstgenser (Fingenser fra Anett Opheim). Begge dele har jeg tøvet lidt med, for jeg st...