tirsdag den 31. maj 2016

Persille, en pigebluse.


Astrid igen, igen! Jeg var beæret med et besøg af lillefisen her, i tirsdags. Hun er bare sød og mild, og hvor jeg nød igen at opleve en lille en falde i søvn i mine arme. Faktisk var der dobbelt op på babyerne, lille Lykke var også på besøg, men der var jeg ikke hurtig nok med kameraet.
Jeg havde strikket denne bluse til Astrid, og var lidt spændt på pasformen. Jeg synes opskriften var lidt noget juks, og den var træls at montere. Modellen var lige lovlig bred i kroppen, og som det ses, var min formodning korrekt. For lange ærmer eller for kort krop? Jeg holder på det sidste, og har nu noteret mig i opskriften, at den skal være mindst 2 cm længere i kroppen. Tænker også at opskriften skal ændres, så den bliver med raglanærmer, så tror jeg den bliver bedre.



Opskriften hedder Persille og er gratis på Filcolanas hjemmeside. Den strikkes originalt i Indiecita garn. jeg har strikket den i coast, men strikkefastheden stemte, så det er ikke der, den er gået galt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du er velkommen til at skrive til mig :-)

Fingenser til Sannah

Sannah har længe ønsket sig en Bølgegenser eller en Høstgenser (Fingenser fra Anett Opheim). Begge dele har jeg tøvet lidt med, for jeg st...