fredag den 26. februar 2016

Garnkøbestop = lagerreducering = udfordringer....

Jeg har længe haft købestop. Og i år, har jeg overholdt det!

Det giver nogle udfordringer, for hold da op, hvor har jeg været god til at forelske mig i et godt tilbud.... og hvor har jeg flere gange købt ind til en bluse til en af børnene, og så bare ikke lige fået strikket den, før der er for lidt garn - de vokser jo!

Det der, med at købe gode tilbud, er ikke noget jeg har arvet fra min mor, for hun gør det stadig. Hun får det slet ikke strikket, men så har hun jo en der kan arve det: Mig :-)

Senest har jeg været temmelig ihærdig med at få reduceret i skuffen med pladegarn. Det er et Islandsk garn, som er uspundet, og som nok har et lidt misforstået rygte om at være svært at strikke.
Jeg lærte at strikke i pladegarn, der i 80'erne. Ulempen ved garnet er, at mange og især mine børn, synes det kradser.

Interessen har derfor ikke været stor, for en trøje i det garn.

Men, så kom jeg hjem fra biblioteket med en bog der hedder Islandsk Strik. Og startede lige så stille på en trøje til Morten, og spurgte hvad han syntes. Og jubii, han er s'gu glad for den!

Den kommer her:



Jeg har ændret lidt i opskriften, bl.a. har jeg strikket den i en tråd pladegarn i stedet for Lett Lopi, som opskriften er beregnet til. Trøjen strikkes rundt, som jeg til enhver tid er fan af... Jeg slog 4 ekstra masker op, og strikkede dem vrang, så jeg lavede plads til opklip, da jeg gerne ville sætte lynlås i. Ellers ved jeg Morten ikke får den brugt.

Dvs. lynlåsen har han selv sat i, for min tålmodighed rakte ikke helt.

Men jeg er glad, han er glad og jeg håber han får den brugt.


1 kommentar:

Du er velkommen til at skrive til mig :-)

Fingenser til Sannah

Sannah har længe ønsket sig en Bølgegenser eller en Høstgenser (Fingenser fra Anett Opheim). Begge dele har jeg tøvet lidt med, for jeg st...