søndag den 3. januar 2016

Pillowtalk - eller bare gammelt nyt?

Julegaverne i 2015, blev i høj grad af den hjemmelavede slags. Det gør jeg ellers sjældent, fordi jeg kender så mange, som ikke synes det er fedt, når man ikke kan "bytte". Men, jeg tog chancen, og det er jeg glad for nu, I år skal jeg så huske at starte i august, så der ikke bliver så meget sidste-øjebliks-natarbejde i det...

Her er første uønskede, men velmodtagne pude:




Det er Svigermors: Strikkemønsteret havde jeg i gemmerne, så det er bestemt ikke nyt. Men bagsiden blev af noget super lækkert ret kraftigt præget skind fra Læderiet i Risskov.
Jeg er ret vild med den, og Svigermor blev heldigvis også glad.













Juletræspuden:


Her måtte en hjemmestrikket trøje lade livet, og min far fik denne.
Jeg lavede en sweater med dette møsnter på forstykket og ensfarvet brun på bagsiden til min mand i 2014, som siden da, bare har ligget i hans skab. Den var strikket i dobbelt strømpegarn, da jeg jo regnede med at den skulle kunne holde til vask, men desværre blev den tung og uformelig i brug.
SÅ - død er den nu.
Min far blev rigtig glad og synes jeg er dygtig. Det må man godt prale lidt af, når det er ord der sjældent kommer fra hans mund.

Tude-pude:



Denne pude fik min svigerinde, og hun blev helt rørt, derfor navnet "Tude-pude". Det er klart den mest tidskrævende af dem, men den er også bare blevet så fed. Jeg kan selv være lidt misundelig på, at den nu står i hendes sofa, og ikke har hos mig.
Som du nok kan se, er den inspireret af mit tæppe-projekt, som jeg vist har nævnt før....
Sådan en firkant tager ca. 10 minutter at strikke incl. montering osv. . Der 36 firkanter på puden.
Bagsiden er igen noget kraftigt skind, denne med små huller stemplet i, så der kan trænge luft igennem.




Ej, jeg må da vist hellere lave nye puder til mig selv også.....

Læg lige mærke på den lækre 7'er stol på billederne. Den ombetrak min mand i vores juleferie 2014, og nu har vi sådan to flotte røde stole stående i stuen. Han havde aldrig prøvet før, og de er blevet ret flotte, så det er cool! At der er lidt kattehår på sædet, det lover jeg ikke sker igen....


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du er velkommen til at skrive til mig :-)

Fingenser til Sannah

Sannah har længe ønsket sig en Bølgegenser eller en Høstgenser (Fingenser fra Anett Opheim). Begge dele har jeg tøvet lidt med, for jeg st...