lørdag den 5. december 2015

Status til tæppet i dominostrik


Det er simpelthen verdens bedste reste-strik.

Én række mere, så er jeg nået bredden på 14 firkanter. Målet er at tæppet skal være 140x200cm. Det passer med 14 tern på den korte led og 20 på den lange. Det strikkes på skrå, så den længste række tern er på 27 stk.
For ikke at få for mange ens tern tæt på hinanden, lægger jeg farverne op ved siden af tæppet, hver gang jeg starter på en ny række. Og for ikke at fylde mere end jeg allerede gør i stuen (altså med mit garn), trækker jeg det valgte garn på en snor. Så er det bare at tage fra snoren, hver gang jeg skal starte på en ny firkant.

I mit hoved, har jeg allerede flere tæpper på vej, i forskellige nuancer. Men egentlig kan jeg ikke forestille mig, at jeg gider strikke mere end det ene....

Og det har jeg heller ikke tid til, jeg burde jo strikke julegaver. Det her er bare sjovere.

God lørdag, og tak fordi du kiggede forbi :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du er velkommen til at skrive til mig :-)

Fingenser til Sannah

Sannah har længe ønsket sig en Bølgegenser eller en Høstgenser (Fingenser fra Anett Opheim). Begge dele har jeg tøvet lidt med, for jeg st...