søndag den 23. marts 2014

Færdigt arbejde!

For første gang i meget lang tid, har jeg strikket til mig selv og jeg er ret glad for resultatet!
Se bare her:



 Det er den bluse som Trine Dyrholm har på i serien "Arvingen" og derfor har den fået samme navn. Opskriften er købt på Ravelry og tilpasset mine ønsker, efter en del strikkeprøver. 





Det snit hvor den "drypper" lidt foran fungerer meget bedre end jeg havde ventet - og de af jer der kender mig, kan se den kamuflerer dellerne lidt. Jeg har valgt ikke at strikke halsen som i opskriften. Jeg kan godt lide en stor åben hals, da det er det eneste sted jeg synes uld kradser. Og kradser den i halsen, får jeg den ikke på..... Så hellere et stort tørklæde til.



Arvingen er strikket oppefra og ned, det giver mulighed for at prøve undervejs og tilpasse længden. Jeg har strikket den på pind 8, så det er gået ret hurtigt, især fordi meget af den også gik fint som TV-strik om aftenen. Da jeg fik den på første gang snoede den sig, og jeg var lidt bekymret for, at den vrangmaske der løber ned foran og bagpå blusen ligesom løb ud mod venstre. Men, efter en tur i vaskemaskinen igår, kunne jeg lægge den på tørrestativet og få den til at se rigtig ud. Idag er den blevet luftet i haven, den er varm og rar og lidt luksus-agtig at have på - mission accomplished!


Nu må foråret så gerne komme. Jeg har en sommerbluse liggende som UFO (UnFinished Object), som jeg fandt frem, da Arvingen var kommet af pinden. Det er straks noget andet at strikke, da det er i hør og på pind 2,5.... Den er totalt kedelig, sort og hvid stribet, 2 pinde af hver og så bare rundt og rundt og rundt..... Rigtig  TV-strik, eller havestue strik..... Men vi går også imod en travl have-tid, så det er sikkert meget passende.

Solskins hilsner på en forårs søndag til dig!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du er velkommen til at skrive til mig :-)

Fingenser til Sannah

Sannah har længe ønsket sig en Bølgegenser eller en Høstgenser (Fingenser fra Anett Opheim). Begge dele har jeg tøvet lidt med, for jeg st...