tirsdag den 10. december 2013

1 skridt frem og 10 tilbage?

Et evighedsprojekt?

Her gik jeg lige og troede jeg måske kunne blive færdig med den grå luksusponcho i næste uge, men nej.
Forleden aften fandt jeg en FEJL. En stor en. Og måtte trævle over 10 cm op. Det er MEGET. Og jeg er træt af det. Og den har efterfølgende ligget i flere dage, hvor jeg bare har været gal på den. I aftes tog jeg mig sammen, fik samlet op - sikke et arbejde - og nu er jeg på rette vej igen. 

Ikke nok med det, jeg har også ligget med influenza i en uge, så jeg har været lidt ynkelig.

Christinas lille Thea på 7 uger - i TuriStrik


Men slut med det. Jeg har fået en lille ting færdig, som jeg ikke har kunnet vise, da det var en gave, men nu kan jeg vise den med barn i... 

















Babybluse i Alpaca. Bærestykket er strikket først, som et langt stykke med en krumning, hvorefter jeg har strikket masker op langs kanterne og lavet hhv. hals og krop. Ribben er strikket med en lille snoning. Det var et ret stort arbejde af sådan en lille sag at være.

En UFO:

I mens jeg lige skulle ha' en lille pause med ponchoen, har jeg få færdiggjort en af UFO'erne (for jer der ikke strikker: UnFinished Object), dvs. det blev til noget andet, men garnet er brugt og resultatet er fint. Det er første gang jeg strikker med Woolhair fra Lana Crossa, men absolut ikke sidste gang. Selv Bailey var rigtig glad for det, kan I se










Resultatet er en super blød og varm cardigan med flagermusfacon, ribærmer og stor krave. Den er let som et fnug! Her er den spændt op og fugtet, det ser lidt fjollet ud, men det er sådan den får den rigtige facon.











Jeg elsker at lære fra mig!

Midt i mine frustrationer har jeg været sammen med pigerne fra Ret & Vrang i Skanderborg, hvor jeg viste et par af pigerne hvordan med strikker strømper fra tåen op og to på en pind. Det gav nogle sjove ansigtsudtryk, men også nogle fede udbrud, da teknikken først var på plads :-) Jeg er ret spændt på resultatet næste gang vi ses!

Det sørme, det sandt, December....

I lørdags var jeg i Den Gamle By, en idé som rigtig mange andre også havde fået. Inde i et af de gamle huse var der Husflid - hvor var der fantastisk mange sjove og flotte (og grimme) ting og sager. Og bedst af alt en garnimportør som gerne ville have mig på besøg i det nye år. Garnerne hun viste har de lækreste farver, bl.a. ser jeg stadig en nistret grå for mit indre øje, som jeg gerne vil prøve at strikke af. Samtidig fandt jeg en der selv laver Pompon'er - og som gerne vil lave på bestilling. Så ud over det var en hyggelig og dejlig dag med min svigerinde og vores børn, var det også en overraskende god dag for TuriStrik. Det kan for øvrigt anbefales at tage en tur i Den Gamle By, julen er en speciel årstid derinde.

Nu er det snart gavetid, og jeg vil igang med lidt julehygge.... Jeg kunne godt tænke mig at nå bare et par strømper til julegave.



Rigtig god jul - og tak fordi du kiggede forbi!


Juleophæng min skønne niece har lavet til mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du er velkommen til at skrive til mig :-)

Fingenser til Sannah

Sannah har længe ønsket sig en Bølgegenser eller en Høstgenser (Fingenser fra Anett Opheim). Begge dele har jeg tøvet lidt med, for jeg st...