tirsdag den 31. december 2013

Klar til 2014!! (?)

Et år er ved at være slut -

Her er hvad jeg lige har nået på falderebet :-) 
Karina har været så sød at være model.


Den grå poncho, som inspirationen til en ny model der er på vej. Denne skal lige have lidt ekstra finish, så bliver den fed. 
Nærbillede af mønsteret.
 
Vasket og spændt ud til tørring.


Et stk. bordeaux cardigan, nu er størrelsen bestemt og jeg kan arbejde videre med mine tegninger :-)







Christinas Grantræ-inspirerede poncho, som jeg er blevet helt gode venner med.... Halsen driller - nu bliver den lavet helt om!!


Farvel til 2013....


Jeg kan ikke lade være med at gøre lidt status:

2013 har været et produktivt år, se bare listen over færdige projekter ude til højre. Men jeg har også haft alt for god tid til at strikke, og det ændrer sig heldigvis lige så stille. 

I 2013 har jeg også indset at jeg ikke kan blive ved med at forære mit håndarbejde væk. Selvom jeg nøje vælger de projekter jeg giver mig i kast med, bruger jeg mange timer på det - og så må jeg godt prissætte efter det. Timeløn bliver det aldrig til - men det gør ikke noget at prisen afspejler kvaliteten!


Og så til 2014:


Næste år, som jo egentlig allerede er i morgen, skal bruges på videreudvikling af mine projekter: 

Jeg er igang med strikke en ny poncho-model, som skal udvikles i flere størrelser, lige som klokkeponchoen er blevet i år. Den skal prøves i flere forskellige materialer, og jeg måske kan den blive mit første salgsklare strikkekit, sikke en sejr det vil være.

Den bordeaux cardigan skal bruges som basismodel for en jakke (måske en vest) som jeg har et fint billede af inde i mit hoved - og en tegning af i min hemmelige bog.

Tingene skal sættes i system omkring salg af strik dvs. TuriStrik. Lotte har lovet at hjælpe mig, og Bo hjælper med hjemmesiden. Jeg skal finde ud af om jeg også her skal tage det store spring og komme igang, eller jeg skal holde mig på hobbyplan, som nu.

Samarbejdspartnerne skal på plads. Jeg skal besøge Familien Davidsen og se deres lækre garner, som de importerer fra USA og Skotland. Jeg skal til Fur og se Fur Ø Gaardbutik og se deres luksusgarner fra egne merinofår - jeg skal se, føle, dufte og lade mig inspirere - og det glæder jeg mig til!

Og så skal jeg selvfølgelig passe mit nye job og blive god til det!


TAK!


Tak til alle jer der kigger ind her, fra tid til anden. Jeg har en gruppe på Facebook der hedder TuriStrik, du er velkommen som medlem, hvis du har lyst! Du kan også skrive dig på som abbonnent, så kommer der en mail til dig, hver gang jeg opdaterer herinde. Begge steder er selvfølgelig helt reklamefri.


Rigtig godt nytår - vi ses i 2014!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du er velkommen til at skrive til mig :-)

Fingenser til Sannah

Sannah har længe ønsket sig en Bølgegenser eller en Høstgenser (Fingenser fra Anett Opheim). Begge dele har jeg tøvet lidt med, for jeg st...