tirsdag den 17. september 2013

Efterårstid er inspirations-tid og start på en hel ny strikkesæson ;-)

Idag er der for første gang i lang tid, ikke åben havedør - men tændt op i brændeovnen. Det er hyggeligt når ilden buldrer, og vi får hurtigt sommertemperaturer indenfor. Strikke-mutter er igang: 






Med efteråret kommer også lysten til at strikke årstidsrelaterede ting, og der er smuttet nogle huer og babyvanter af pindende: 


Klokkehuen er str. 2-3 år
Den petroleumsfarvede er 1½ år, strikket i bomuld+uld blanding. Den grønstribede der mangler snorene, er str 3-6 mdr., strikket i alpaca.

Den lilla med vanterne er str. 3-6 mdr, strikket i alpaca. Den flerfarvede er str. 9-12 mdr. strikket i uldblanding - blød og lækker!



Igang med det hele på én gang....


Grantræet er blevet færdigt, det ligner mere en klokke end et grantræ, men på sådan en voksenmodel skal der jo også være plads til bryster og andet voksen-påhæng, som børnemodellen selvfølgelig ikke behøver. Jeg har prøvet den på, den er lækker, varm og smuk, lige som den skal være. 



Jeg krydser fingre for den også passer Conni, som den er strikket til! Forhåbentlig ses vi snart, så jeg kan se den på.


Der er gang i bestillingerne: Baby bukser, endnu en poncho, huer, en morfartrøje, og en børnebluse. Desværre (heldigvis, tror jeg Morten tænker) kommer jeg ikke så tit forbi garnbutikken mere, så jeg strikker en del af rester for tiden. Men, jeg må jo hellere få bestilt lidt på nettet, så jeg kan komme igang med det jeg har lovet.
Og så er det faktisk min plan at få denne lavet færdig:
 - som jeg er igang med til mig selv, omend jeg lige har fundet et par ting jeg vil ændre....


Du kan se huerne under "Færdige projekter 2013", der kan du også se pris og størrelser.
Jeg tager selvfølgelig imod bestilling, hvis du lige mangler en barselsgave.... Og ventetiden er ikke lang på de små ting.

Tak fordi du kiggede forbi - læg gerne en kommentar, hvis du har lyst!

1 kommentar:

  1. Jeg må indrømme at det ser flot ud. Din blog bliver bedre og bedre. Knus skat.

    SvarSlet

Du er velkommen til at skrive til mig :-)

Fingenser til Sannah

Sannah har længe ønsket sig en Bølgegenser eller en Høstgenser (Fingenser fra Anett Opheim). Begge dele har jeg tøvet lidt med, for jeg st...