mandag den 18. august 2014

BUM! Hverdag igen.....

Så er vi i gang igen....
Sikke en sommer vi har haft! Det er ikke blevet til meget strik, da vi ikke har været så langt omkring i år. Og sommerstrik i varmen fungerer bedst i bilen, med tændt Airconditioner :-)

Den kedeligste bluse er blevet færdig;


Strikket i et langt stykke, med et hul i midten til hals - hold nu op hvor er det meget glatstrik, frem og tilbage... Aldrig igen!

Men, resultatet er blevet ret godt, og den har været fin til de lune aftner på terassen i sommerhuset.
Jeg har strikket den i et hør-bomuldsmix, så den holder formen ok, selvom den har tunika længde. For første gang, har jeg ikke vasket blusen efter monteringen, da jeg ikke helt ved hvordan det opfører sig, og det ville jo være ærgerligt, hvis det hele bare render sammen.


Næste projekt er denne:


Strikket i uld/bomuld på pind 2 og 2,5, efter bestilling fra min mand.... Den kommer til at tage noget tid, på så tynde pinde. Jeg har allerede knækket den første 2'er fra Knit Pro, så nu må jeg hellere finde den i metal.


Og denne:


Som jeg strikker i noget garn, der er lækkert blødt og indeholder en del uld og måske også noget andet, jeg kan ikke huske det. Det er lidt elastisk, og farven er aubergine, det driller lidt på billedet. Jeg har ikke den store erfaring i at strikke efter engelske opskrifter, men nu prøver jeg. Dertil kommer at garn og pinde ikke er helt som i opskriften, så der bliver regnet lidt undervejs, så jeg er sikker på min bagdel kan være deri.

Men denne er først i rækken, den er der deadline på:


Og det er tidens hemmelige projekt....


Huha, stresset? Nej, det bliver man ikke af at strikke. Men som en af de få, glæder jeg mig lidt i mit stille sind over, at temperaturen er faldet og det igen er strik, der fylder mine aftner.


God sensommer derude -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du er velkommen til at skrive til mig :-)

Fingenser til Sannah

Sannah har længe ønsket sig en Bølgegenser eller en Høstgenser (Fingenser fra Anett Opheim). Begge dele har jeg tøvet lidt med, for jeg st...