mandag den 29. april 2013

Sokker, sokker, sokker....

Jeg har efterhånden fået mange små bemærkninger fra min voksne niece Dea, som bor hos os. Hun synes jeg strikker mange sokker, af en der aldrig strikker sokker! Og det har hun nok ret i. Se lige her:



Dem her er lige blevet færdige idag - det første par til mig selv i str. 37. Tåen bliver bare pænere og mere behagelig når strømpen strikkes frå tåen og op, og så kan kenderen se at jeg har strikket den danske version af Mojo-opskriften ind i disse - sokkerne er ens...

Sannah har også fået et par i str. 32, som jeg også kan passe, de giver sig en del pga. designet. Sannahs sokker har været vasket, og garnet var vist lidt for billigt, de er valket lidt.

Og så selvfølgelig et har rigtige Mojo-sokker, som Dea har fået....

Bestillingssokker til Dea, strikket efter fødderne. Ikke helt ens, der skulle lige eksperimenteres lidt med ribben om foden, som giver lidt bedre pasform i sko. Hælen er en kilehæl, dem skal jeg lave flere af.


Og det næste par er selvfølgelig på pinden :-)
De kommer her:
Men de kommer ikke til at leve længe. Jeg kender ikke nogen med damefod str ca 40 - så de må trevles op og laves mindre. Den ene herre i husstanden, der kan passe dem, gider ikke gå med røde sokker!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du er velkommen til at skrive til mig :-)

Fingenser til Sannah

Sannah har længe ønsket sig en Bølgegenser eller en Høstgenser (Fingenser fra Anett Opheim). Begge dele har jeg tøvet lidt med, for jeg st...