mandag den 15. maj 2017

Nurmilintu i luksus Fair Trade garn fra Manos del Uruguay -

Det lille sjal her, er strikket i Lace fra Manos del Uruguay. Det er Fair Trade garn, lavet af kvinder på landet i samarbejde via et kooperativ. Kvinderne kan på den måde forsørge deres familier, og samtidig bevare det gamle håndværk. På hvert enkelt fed, er der signatur af den der har lavet garnet, og angivet i hvilket område det er lavet. Det bliver næsten ikke mere personligt.
Den historie synes jeg, retfærdiggør prisen.
Så florlet og smukt, og alligevel lunt.





Det passer perfekt til at lune om halsen en sommeraften på terrassen. 
Garnet er helt nyt på Miinga.dk - du kommer direkte til det her: Miinga.dk:Manos del Uruguay Lace
Opskriften hedder Nurmilintu og er fra Ravelry.com
Her er strikket af et fed Lace. Det er ikke billigt - men luksus og det skal der også være plads til engang i mellem.... 
😃

God dag til dig fra mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du er velkommen til at skrive til mig :-)

Fingenser til Sannah

Sannah har længe ønsket sig en Bølgegenser eller en Høstgenser (Fingenser fra Anett Opheim). Begge dele har jeg tøvet lidt med, for jeg st...