mandag den 19. maj 2014

Toves kjole...





Denne her er bare blevet flot! Det er Annette Danielsens No. 1, strikket i Geilsk uld.

Den har været sjov at strikke, den er sådan lidt "Den Grimme Ælling"-agtig, fordi den bare er uformelig hele vejen igennem, og når den så er skyllet og kommer op at hænge
- så VUPTI og den er super fed!!



Opskriften starter med en lomme - det er ene vendestrik og den strikkes sidelæns... Her har jeg lige afsluttet den højre skulder.


Lommerne giver en flot effekt: 

Og her, næsten færdig:

Jeg har måttet strikke baglæns to gange. Det skal siges, at da jeg var nået forholdsvis langt, måtte jeg lige tilbage og læse opskriften forfra. I linie 2 står der: Dette er retsiden. Og det er altså vrangen der er retsiden, og det var smuttet forbi mig, men jeg kunne heldigvis bare fortsætte med min nye viden :-)

Jeg håber at den er som Tove havde forventet!

God mandag fra mig til dig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du er velkommen til at skrive til mig :-)

Fingenser til Sannah

Sannah har længe ønsket sig en Bølgegenser eller en Høstgenser (Fingenser fra Anett Opheim). Begge dele har jeg tøvet lidt med, for jeg st...