fredag den 7. februar 2014

Et nyt garn, en ny opskrift....

Strikke, strikke, strikke.....

Jeg har været på besøg hos en garnimportør i Langå. Spændende, og hold da op hvor var der meget lækkert at se og føle på.....
Resultatet blev 4 cones med tweed garn og en enkelt med uld-bomulds-blanding, som jeg slæbte med hjem. Garnet indeholder rester af spindeolie, så det er anderledes både at røre ved og at strikke med, og det får først sit færdige udtryk efter en vask. Så jeg har været ret spændt på resultatet. 
Men her er det:

Før vask:

Lige kommet af pindende:
 

Vasket og spændt op til tørring:

Sådan her ser det ud i close-up:
 

Og her med Lone i :-)


Tweedgarnet er blødt og lækkert og det færdige strik er sådan helt stof-agtigt. Det kan jeg nemt gå hen og blive ret vild med, farverne er varme og nistrede og selvom det er ujævnt, er det ok at strikke med og lægger sig pænt efter vask.

Samtidig med jeg fik prøvet garnet, fik jeg også prøvet en idé, som jeg har gået med et stykke tid. Ponchoen på billedet ligner måske nok en jeg har strikket et par gange før, men her er alligevel så mange ændringer, at jeg godt kan kalde den min egen.

Hvad skal modellen skal hedde? 



Nu skal jeg videre med at få det næste projekt ud af hovedet og på pindende.


Tak fordi du kiggede forbi, og ha' en dejlig weekend!

;-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du er velkommen til at skrive til mig :-)

Fingenser til Sannah

Sannah har længe ønsket sig en Bølgegenser eller en Høstgenser (Fingenser fra Anett Opheim). Begge dele har jeg tøvet lidt med, for jeg st...