mandag den 4. marts 2013

Knit-a-long 2013

Jeg er hoppet på en KAL, som knit-a-long forkortes til... I netværket Rokken er vi over 100 strikkere på maillisten, som modtager opskrifter på 2 firkanter, uden billede eller diagram, hver den 5. i måneden. Det er så forbudt at uploade billeder før den 1. i måneden efter, så resultatet er hemmeligt... Og nogle lapper ser da også anderledes ud end andres, selvom vi strikker efter samme opskrift :-)

Jeg har strikket de to fra januar - se her:



Den grønne er strikket med en magic-loop, som ses nedenfor - totalt sej teknik jeg lige fik lært der!

Og Bailey er som sædvanlig tilfreds, hvis hun kan ligge lige midt i det jeg er igang med...

Jeg har også strikket en af de to fra februar:


Her er de to fra marts.... Familien er begyndt at ytre små kommentarer som: "Der bliver mange farver......" Og ja, nu skal der jo tilføjes en del sorte firkanter, så jeg skal nok få noget godt ud af det.


 1.september 2013:
Jeg har givet familien fuldstændig ret, og ændret farvevalg, men "snyder" så også lidt i forhold til KAL'en princip. Hvis resultatet skal blive et tæppe, vi har lyst til at have liggende, må det være noget jeg kan være stolt af.... Så jeg har sorteret lidt og reglen er blevet, at alt hvad der ikke er ensfarvet, er kun 2 farver; sort og hvid. Det giver mere ro:


Farverne er altså pænere i virkeligheden, lyset driller kameraet i min telefon...

Når vi når december 2013, skulle jeg gerne have ca. 24 firkanter, jeg kan samle til et tæppe -

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Du er velkommen til at skrive til mig :-)

Fingenser til Sannah

Sannah har længe ønsket sig en Bølgegenser eller en Høstgenser (Fingenser fra Anett Opheim). Begge dele har jeg tøvet lidt med, for jeg st...